تبلیغات
مهدویت و آخرالزمان - مطالب فروردین 1392
منوی اصلی
موضوعات وبلاگ
دانشنامه مهدویت
مهدویت امام زمان (عج)
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
نظرسنجی
آیا به نظر شما اسم وبلاگ رو تغیر بدهیم؟




آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره

خدایا ناتوانتر از آنم که بتوانم تورا با زبان قاصر و الکنم وبا اعضا و جوارح ناتوانم بستایم ! اما در حد توانم و با تمام وجودم سپاس و ستایشی که در حد تو و سزاوار و برازنده حضرتت باشد تورا سپاسگذارم بخاطر تمامی نعمات ظاهری و باطنی ات که به ما ارزانی داشته قبل از آنکه استحقاق داشتنش را داشته باشیم.
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
صفحات مجزا
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی
ابر برچسب ها


[مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ]

[ Designed By Ashoora.ir ]
مهدویت و آخرالزمان

حالات بزرگان در لحظات آخر عمر

بدون شک لحظات احتضار، یکی از گذرگاه‌هایی است که همه انسان‌ها آن را تجربه خواهند نمود. لحظه‌ای که انسان دار فانی را رها نموده و از همه مظاهر مادی جدا می‌شود.

 

بزرگان حوزه بر یاد این لحظه با توجه به تأثیر آن مداومت می‌ورزیدند؛ آمده است که مرحوم آیت الله خوانساری(ره) هر چند مدت یکبار کتاب منازل الآخرة شیخ عباس قمی(ره) را مطالعه می‌نمودند.

 

 و نیز نقل شده است کهآیت الله العظمی حاج آقا حسین قمی(ره) گاهی زیارت جامعه کبیره می‌خواندند و هدیه می‌کردند به حضرت عزرائیل(ع) تا هنگام مرگ بر ایشان آسان بگیرد.

 

اگرچه این نگرانی همیشه در ذهن شریفشان بوده و اعمال خود را اندک می‌شمرده‌اند اما با مطالعه لحظات آخر عمر بزرگان، رضایت خاطر و آرامش روانی آنها در حالت احتضارمشهود بوده و نشان از پذیرش آنها توسط حق تعالی است.




امام زمان در بیان آیه الله کشمیری

آیت الله کشمیری
خدا را باید به خاطر وجود امام زمان مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف روزی هزاران بار شکر و سپاس نمود و به شکرانه این لطف بی بدیل سر به خاک آستانش نهاد.

 

هر چه درباره امام زمان بگوییم و بنویسیم باز نخواهیم توانست حق مطلب را ادا کنیم .

یوسف زهرا سلام الله علیها پناهگاه شعیان و محبین خود هستند .

چه زیبا می گفت بلبل خوش نغمه خوان ولایت مرحوم کافی : مردم ما بی کس نیستیم ما امام زمان داریم.

 

رسول الله صلی الله علیه و آله ما را به ظهور حضرتش این چنین بشارت می دهند:

سیکون بعدی خلفاء ، و من بعد الخلفاء امراء ، و من بعد الامراء ملوک ، و من بعد الملوک جبابرة ، ثم یخرج رجل من اهل بیتی یملا الارض عدلا کما ملئت جورا.

بعد از من خلفایی خواهند بود و بعد از خلفاء ، امیرانی و بعد از امیران ، شاهانی و بعد از شاهان ، جبارانی و سپس مردی از خاندان من قیام می کند و زمین را از عدالت می آکند ،هم چنان که از ستم آکنده شده است (1)

 

شیعیان نباید امید خود را برای ظهور منجی آخرالزمان از دست بدهند.

طلاب و روحانیون باید مردم را به ظهور حضرتش امیدوار سازند و اجازه خاموش شدن نور امید در دلهای آنان را ندهند.

 

رسول الله در کلامی دیگر درباره مهدی موعود عجل الله تعالی فرجهالشریف این گونه می فرمایند:

یلی رجل من اهل بیتی یواطی اسمه اسمی ، لو لم یبق من الدنیا الا یوم لطول الله ذلک الیوم حتی یلی.مردی از خاندان من حکومت خواهد کرد که نامش با نام من یکی است .اگر از دنیا جز یک روز نمانده باشد خداوند آن روز را دراز می گرداند تا او حکومت را به دست گیرد.(2)

 

عارف نامی مرحوم آیت الله کشمیری که همه وجودش مملو از عشق امام زمان علیه السلام بود درباره حضرتش سخنانی نغز و شنیدنی دارند که از این قرارند:

 

1- روزی یک ساعت با حضرت خلوت کنید، متوجه حضرت بشوید.زیارت "سلام علی آل یاسین" را بخوانید بعد زیاد بگویید: یا صاحب الزمان اغثنی،یا صاحب الزمان ادرکنی، المستعان بک یابن الحسن، زیاد بگویید، توسل بکنید به ایشان، یک خرده یک خرده رفاقت پیدا می شود.

 

2-برای فرج امام زمان (عج) خلق الله توسل به امام زمان کنند.خدا را قسم بدهند به حق امام زمان.

 

3-امام زمان سرّ خداست و ملاقات آن بزرگوار هم سرّ خداست و اگر کسی مدعی این قضیه بشود این معنای سرّ بودن از بین خواهد رفت.

 

4-بسیاری از مواردی که از تشرّفات ذکر میشود، تشرّف نیست.

 

5-اگر شنیدید مثلاً فلان آقا ادعای رۆیت یا تشرف به خدمت حضرت را کرد، جدی نگیرید و این مسائل را به اهلش بسپارید، چراکه فقط اهل فن میدانند که ادّعای یک نفر با موازین شرع مطابقت دارد یا نه.

 

6-من در این امور (ادّعای رۆیت امام زمان) دیر باورم.

 

7-امام زمان (عج) پاک و طاهر است، باید پاک شوید، طاهر شوید، تا با او سنخیت پیدا شود.

 

8-تا انسان ها آماده پذیرش حضرت نشده باشند، تا حضرت در دل آنها ظهور نکرده باشد و قرین دل آنها نشده باشد، ظهور خارجی برای انسان چیزی را عوض نخواهد کرد و پیدا کردن این آمادگی همان انتظار فرجی است که افضل شمرده میشود.

 

9-توسل کنید به خود امام زمان علیه السلام، خدا را به حق امام زمان قسم دهید.

 

10-هر وقت متقی شدید، زمینه خدمت امام زمان (عج) رسیدن، فراهم است.

 

11-روزی یک ساعت با حضرت خلوت کنید. در جای خلوت زیارت آل یاسین بخوانید.

 

12-ملاقات با امام زمان (عج) ممکن است ولی نوعاً خواب یا مکاشفه است.

 

13-مدت طولانی برای تقرّب به محضر حضرت بقیة الله روزی یک مرتبه سوره نور خوانده شود.

 

14-خوب است انسان هر روز ساعتی با حضرت بقیة الله ارتباطی (از ذکر و دعا و توسل) داشته باشد


پی نوشت :

1-میزان الحکمه/ج1/ص380/ح1212

2-میزان الحکمه /ج1/ص381/ح 1216

منابع:

1-میزان الحکمه/محمدی ری شهری/دارالحدیث/1387

2-پایگاه فرهنگی مذهبی عرفان کشمیری




قساوت قلب در قرآن

چکیده:

«قساوت» در لغت به معنای سختی هر چیزی است و زمانی که به قلب اضافه می‌شود به معنای رفتن نرمی و رحمت از دل است و از همین رو به دلهایی که در برابر نور حق و هدایت، انعطافی از خود نشان نمی‌دهند و نرم و تسلیم نمی‌گردند و نور هدایت در آنان نفوذ نمی‌کند قلب‌های قاسیه یا قساوتمند گفته می‌شود. در قرآن کریم به برخی از عوامل قساوت قلب اشاره شده است که عبارتند از: عدم پذیرش سخن حق، پیمان شکنی، بی‌توجّهی به آیات و نشانه‌های الهی، طول امل، مداومت بر کارهای زشت و معاصی. بهترین راه برای درمان قساوت قلب، تلاش در جهت پیشگیری از ابتلا به این بلیّه‌ی روحی است که در سایه‌ی از بین بردن عوامل آن صورت می گیرد امّا قرآن کریم از مسئله‌ی ذکر که به نحو کامل در نماز تجسّم یافته است، به عنوان مهمترین عامل برای جلا دادن به دلهای قاسی و درمان قساوت قلب یاد کرده است.

قلب





برچسب ها :
قلب ,  قساوت قلب ,  قساوت قلب در قرآن ,  قرآن ,  مهدی ,  بیماری ,  گناهان ,